SARRERA

Autismoaren gaia aukeratu dugu blog hau egiteko gai interesgarria iruditzen zaigulako eta informazio gutxi daukagulako honen inguru. Badakigu gizarte psikologia, psikologiaren lau adarretako bat dela eta pertsonen pentsamenduen, sentimenduen eta hauen ekintzen inguru mugitzen dela, beraz erlazio estua aurkitzen dugu gure gaiaren (autismoa) eta gure ikasgaiaren (gizarte psikologia) artean.

Autismoa pertsonen nortasuneko arazo bat da, hau da, autismoa normalean, haurtzaroko gaixotasun bat da eta beste pertsonekiko harreman-eskasia nabaritzen da pertsona hauetan. Beraz, gizarte psikologiarekin erlaziona dezakegu ikus dezakegulako pertsonen sentimenduen inguru eta ekintzetan oinarritzen dela, hau da, autismoa duten pertsonek sentimenduak adierazteko eta besteekin erlazionatzeko arazoak dituzte.

lunes, 2 de mayo de 2011

AUTISMOA URTETIK-URTERA

Autismoa urtetik-urtera.

Autismoa, adinaren arabera desberdina izaten da. Beraz, orain, urtez-urte behatuko dugu:

1.Jaiotzetik 18 hilabete arte azaltzen diren ezaugarriak:

Laztan, besarkada eta pertsonekiko interes falta izaten dute. Ume batzuek negar asko egiten dute, beste batzuek, berriz, ez dute negarrik egiten. Balantza mugimendu errepikatua, eskuekin esterotipia eta abar egiteko joera dute. Elikatzeko eta lo egiteko arazoak izaten dituzte, baita ageriko gorraizea.

2.18 hilabetetik 4–5 urte bitartera.

Garai honetan ere harremanak izateko zailtasunak dituzte. Hizkuntzan alterazioak edo honen falta izaten dute; gainera, beroaldiak eta antsietateak kontrolatzeko zailtasunak handiak dira. Aldaketekiko konplikazioak dituzte, egunero gauza bat egiten badu eta egun batean hori aldatu egiten bada, asaldatu egingo da. Mugimendu errepikatuak egiten ditu eskuekin, buruarekin, gorputzarekin eta abar. Erantzunetan autonomia garapen eskasa dute, ez dira gai beraiek bakarrik janzteko, jateko... Askotan, auto–agresioak azaltzen dira, adibidez, paretaren kontra jotzen dute bere buruarekin haserretzean.

3.Lau eta bost urtetatik aurrera:

Zailtasunak edo ezintasunak dituzte sinboloak maneiatzeko, hizkuntzan eta erlazioak izateko zailtasunak.

4.Heldutasun garaia:

Horrelako pertsonek laguntza profesionala behar izaten dute. Oso gutxitan garatzen da lan independente eta produktiboa. Beraien ongizate psikologikoa bermatzeko autistek laguntza modu jarrai batean jaso behar dute. Orokorrean, autista helduek ordenatuak eta konplexuak ez diren inguruak behar dituzte.


No hay comentarios:

Publicar un comentario